Jak na EET?

Někteří z výrobců se na nás obrátili s otázkami týkajících se povinnosti evidovat k elektronické evidenci tržeb. Z toho důvodu jsme připravili "desatero" pro výrobce.

Desatero o EET

  1. Výroba her a hraček spadá do tzv. čtvrté vlny a povinnost evidovat tržby v systému EET výrobcům hraček vzniká až 01. 06. 2018.

  2. Pro přihlášení se k EET je potřeba vznést žádost na Finanční úřad,  což  lze buď osobně na kterémkoliv FÚ (nemusí být Váš místně příslušný) či jednodušeji elektronicky prostřednictvím Daňového portálu. Osobně na FÚ první přihlašovací údaje dostanete na počkání, případně Vám je zašlou do datové schránky, nebo kontaktního emailu

  3. Autentizační údaje slouží k přístupu do aplikace EET a více informací naleznete zde.

  4. Pakliže nejste při obchodování schopni být neustále připojeni k internetu - můžete svůj místně příslušný Finanční úřad zažádat o tzv. Zjednodušený režim (žádost nemá předepsaný formulář). Tento krok je administrativně poněkud náročný, i v běžném stavu máte možnost evidované tržby do systému EET nahrát - například z domova po návratu z akce - do 48 hodin.

  5. S EET Vám vypomůže volba vhodného technicého zařízení. Záleží na Vašem druhu hotovostního prodeje - na trhu máte na výběr od jednoduchých aplikací pro Váš telefon nebo tablet s možností dokoupit například mobilní tiskárnu pro tisk účtenek až po klasické pokladní systémy nebo aplikace - máte-li například kamennou prodejnu. Více informací naleznete na ekonomických webech, případně se obraťte na nás, rádi Vám poradíme.

  6. Nezapomeňte na náležitosti pokladního dokladu, který Vám zvolené technické řešení nabídne - název, IČO, DIČ, označení provozovny, označení pokladního zařízení, pořadové číslo účtenky, datum a čas účtenky, celkovou částku tržby, bezpečnostní kód poplatníka (BKP), fiskální identifikační kód účtenky (FIK) a údaj, zda se tržba eviduje v běžném nebo zjednodušeném režimu.

  7. Zákon o EET nedefinuje povinnost vydávat účtenku v tištěné podobě - je možné mít také aplikace, které nabídnou zákazníkovi například zaslání účtenky emailem. Ne všichni zákazníci na toto mohou chtít přistoupit - byť je to zajímavá a jednoduchá varianta (odpadla by nutnost pořizovat tiskárnu účtenek), tak nemusí vždy fungovat. Byť zákazníci mnohdy účtenky nevyžadují, zejména u segmentu spotřebního zboží je "paragon" nebo "účtenka" pro případnou reklamaci občas nezbytností.
  8. Standardní EET účtenka nemusí nahrazovat daňový doklad, ani doklad o platbě kartou či doklad o koupi a záruce z hlediska zákona na ochranu spotřebitele. Většina aplikací a systému toto při správném nastavení ale nabízí. Věnujte při výběru a nastavování pozornost také tomuto - například označení položek dokladu názvem nebo typem zboží, řádně uvedenou cenou, rozpisem DPH v případě plátcovství apod.

  9. Na akcích pro veřejnost jste povinni označit svou provozovnu informačním sdělením s tímto obsahem: „Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.“, eviduje-li podnikatel v daném pokladním místě tržby v běžném režimu. Nebo „Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Příjemce tržby eviduje ve zjednodušeném režimu, tzn. je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně nejpozději do 5 dnů.“

  10. Pro informace můžete využít oficiální web Finanční správy, položit elektronický dotaz na tomto webu nebo využít infolinku 225 092 392 (každý všední den od 09:00 do 17:00).

V případě jakýchkoliv dotazů, nás neváhejte kontaktovat.

Česká hračka

Zobrazit zprávy pro:

Kontaktujte nás

Položky označené * jsou povinné.